‘Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker’

Alhoewel dit voor mij een uitstekend jaar is geweest met positieve ontwikkelingen die ik niet heb zien  aankomen zijn er natuurlijk altijd dingen om je aan te ergeren. Ik ben tenslotte een Nederlander en azijnzeiken is niet voor niets onze nationale hobby. Zo heb ik momenteel te maken met de IND, de Belastingdienst en het UWV. En u raadt het al, die drie instanties werken niet goed samen. De IND wil van mij graag weten of er over mijn salaris daadwerkelijk belasting en premies afgedragen worden door mijn werkgever. Nu ben ik in dienst van de Overheid en houden ze dat daar niet per persoon bij dus kom je al snel bij de Belastingdienst uit. Deze weten het wel maar kunnen/willen dit niet aan een werknemer schriftelijk mededelen want daar is geen formulier voor. En zonder formulier kan het niet in behandeling worden genomen. Of ze dat laatste even voor mij op papier wilde zetten, vroeg ik. Nee, ik kan het u wel zeggen dat het niet kan, maar ben niet bevoegd dit schriftelijk te bevestigen, dat doen we bij de Belastingdienst ook niet. Of ik het niet even bij het UWV wilde proberen. Daar hetzelfde verhaal, we kunnen u niet helpen want we zijn niet gemachtigd om deze gegevens te verstrekken, probeert u het even bij de belastingdienst daar komt immers de loonaangifte van uw werkgever binnen. Raar dat U dat ook moet aantonen, de IND kan deze gegevens makkelijk bij ons checken. Ja, maar dat doen ze pas als ik aangeef dat ik het niet kan aantonen, vindt u dat ook niet raar? Toen bleef het stil. Kunt u anders even schriftelijk bevestigen dat het UWV niet over deze gegevens beschikt als ik hier naar vraag? Nee, dat doen we niet daarvoor zijn we niet bevoegd. Probeert u het anders even bij uw werkgever. Goh, dat ik daar nog niet aan gedacht had.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder December 2009

Geef een reactie

